Η B-Class, με τον «by Mercedes» 2λιτρο turbodiesel κινητήρα και το in-house νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο, δίνει υπεραξία στις οικογενειακές μετακινήσεις.
What is new
– 2λιτρος turbodiesel με 150 άλογα
– 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη
– Καίει 6,8 λτ/100 χλμ.
– Με 38.890 ευρώ
Βασισμένη στην πλατφόρμα και στο τεχνολογικό υπόβαθρο της νέας A-Class, η B-Class προβάλλει ένα διαφορετικό προφίλ σχετικά με την ευρυχωρία μιας premium πολυχρηστικής επιλογής. Μάλιστα, την υπεροχή του κόμπακτ (4,414 μέτρα) οικογενειακού μοντέλου της Mercedes έρχεται να τονίσει η έκδοση με τον 2λιτρο turdodiesel κινητήρα και το ολοκαίνουργιο αυτόματο κιβώτιο της μάρκας.
Θα πρέπει να τονιστεί, ειδικά για όσους… «γκρινιάζουν» για τα άλλα μηχανικά σύνολα που έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με άλλους κατασκευαστές, πως η B 200 d (αλλά και η ισχυρότερη 220 d) χρησιμοποιεί 2λιτρο turbodiesel κινητήρα που είναι 100% παιδί της Mercedes. To ίδιο και το (στάνταρ) νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που έχει εξελιχθεί in-house και είναι ελαφρύτερο από το γνωστό 7G-DCT της Getrag.
Αυτά όμως δεν φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού μιας και σε αισθητικό επίπεδο η B 200 d δε διαφέρει σε τίποτα από τις υπόλοιπες παραμένοντας ελκυστική με δυναμικά στοιχεία και εντυπωσιακό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd=0,24). Aυτό που βγάζει λίγο μάτι βέβαια, είναι η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης της B-Class, η οποία κοστίζει από 38.890 ευρώ και μπορεί να ανεβεί αρκετά παραπάνω αν κανείς αξιοποιήσει τον μακρύ κατάλογο των τεχνολογικών και πρακτικών gadget, που προσφέρει ο σχετικός κατάλογος. Μάλιστα, κάποια έξτρα είναι διαθέσιμα μόνο με άλλα έξτρα αξεσουάρ ή πακέτα. Πάντως με στάνταρ, μεταξύ άλλων, το MBUX, το 8G-DCT, τον κλιματισμό, τις ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και το αυτόματο φρενάρισμα, ο βασικός εξοπλισμός ικανοποιεί απόλυτα…
0 2λιτρος turbodiesel, που αποδίδει 150 άλογα με 320 Nm ροπής από τις 1.400 σ.α.λ. μόλις, είναι απόλυτα «καθαρός» (με διπλό σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης καλύπτει ήδη τις προδιαγραφές Euro 6d) και με εξαίρεση ένα «γρέζι» στις υψηλές στροφές διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία, την άμεση απόκριση και τις πιπεράτες επιδόσεις, που προσφέρει. Δεν είναι μόνο τα 8,0 δλ για το κλασσικό «0-100», αλλά και οι δυναμικές ρεπρίζ με χορηγό και το νέο κιβώτιο 8G-DCT. Αυτό είναι ικανό και πολιτισμένο σε όποιο πρόγραμμα λειτουργίας και αν επιλέξεις, αν και στο Dynamic και με τέρμα το γκάζι το πέρασμα στη μεγαλύτερη σχέση γίνεται λιγότερο κομψά κάτι που φανερώνει το σχετικό μικρό «άλμα». Μέσα σε όλα η κατανάλωση συγκρατείται εύκολα κάτω από τα 7 λτ./100 χλμ., ενώ με μόνιμη εμπλοκή της ECO λειτουργίας και προσοχή στο πάτημα του γκαζιού πέφτει και κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ. Από την άλλη, στην αποκλειστική μέτρηση κατανάλωσης του Auto Τρίτη, η B 200 d με 5 λτ./100 χλμ. ταξιδεύει με 134 χλμ./ώρα.
Παρά το υψηλό σουλούπι και το θεωρητικά οικογενειακό της προφίλ, η B 200 d στην πράξη δεν είναι καθόλου βαρετή. Κάθε άλλο μάλιστα, αφού συνδυάζει τις ψυχωμένες επιταχύνσεις με σωστό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος και ακριβέστατη οδική συμπεριφορά. Μπορεί το τιμόνι να μην είναι σημείο αναφοράς για την πληροφόρηση που προσφέρει, ωστόσο η B 200 d παρουσιάζει έναν μάλλον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα, που εκτιμάται τόσο στον ανοιχτό δρόμο όσο και σε δρόμο με στροφές.
Η πρόσφυση είναι πεισματική, η κλίση συγκρατημένη και όταν η πίεση γίνει έντονη, η υποστροφή δεν παίρνει ποτέ μεγάλη διάσταση. Και όλα αυτά χωρίς να χάνει πολλά σε ποιότητα κύλισης και άνεση, αν και οι εγκάρσιες ανωμαλίες δεν λειαίνονται απόλυτα, ούτε «σιδερώνονται» με τον μαγικό τρόπο, που το κάνουν μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας. Σε κάθε περίπτωση, όμως ο θόρυβος στην καμπίνα παραμένει χαμηλός, όπως και οι αεροδυναμικοί άλλωστε χάρη στον εμφατικό τρόπο που η B-Class «γλιστρά» κόντρα στον αέρα.
+ Κινητήρας-επιδόσεις, κιβώτιο, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία και σύστημα MBUX, ευρυχωρία, συγκρατημένη κατανάλωση
– Tιμή αγοράς, κόστος έξτρα εξοπλισμού και όχι στάνταρ πολυχρηστικά στοιχεία
H Β 200 d, μαζί με τον premium οικογενειακοκρατικό της χαρακτήρα προσφέρει το κάτι παραπάνω σε επίπεδο επιδόσεων και οδηγικής συμπεριφοράς, χωρίς ιδιαίτερες θυσίες στην άνεση και χωρίς να ξεφεύγει σε κατανάλωση. Αποτελεί μια πραγματικά premium πρόταση, που δε θα απογοητεύσει, όσους αποφασίσουν να καταβάλουν το υψηλό τίμημα για να την αποκτήσουν.
Πηγή: Autotriti.gr